Rák and roll

Nyolc éve legyőztem a rákot. Most legyőzöm a Kaukázust, motorral.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Jani haverja: Szia! Ha Albániába jönnél idén nyáron, ha gondolod keress meg privátban! Üdv: Egy családostól Albániában élő magyar (2013.02.22. 11:14) Összefoglaló, köszönet, és a lényeg
  • helinesias: Mi elhisszük Dávid, akik végigolvasták a kalandos utadat ... Tényleg nagy kaland volt, köszönjük az élménybeszámolót... szerencsés hazatérést kiván Báron (2012.09.04. 10:11) Megcsináltam!
  • helinesias: Nagyon jó a bloggod Dávid, követem végig. Most hogy van egy kis balhé örményországgal, azért ne nagyon hangoztasd hogy magyar vagy. Remélem minden rendben van üdv Báron (2012.09.01. 11:27) Motorozás a felhők között
  • Fuzy: Tök jól írsz, Dávid! (2012.08.31. 03:44) Motorozás a felhők között
  • Gingi82: "hosszú göndör hajú úr az egyik libanonival fotózkodik, és örményül saját verseit mondja" - remélem videóztál (2012.08.28. 21:51) Örményország: még több részeg, még több kivilágítatlan Zsiguli
  • Utolsó 20

Összefoglaló, köszönet, és a lényeg

2012.09.11. 16:16 Popovits Dávid

AZ EMBER

A rákészülésem úgy volt, hogy nem nagyon volt. Egy éve szerettem volna megadni a Tehénnek azokat az utakat, amikre tervezték, cserébe a jó szolgálatért a fővárosban, én pedig szerettem volna kirobbantani magam a rutinból, amibe egy kicsit helyhez kötötten beleragadtam az elmúlt öt év során, hajtva a folyamatos minőségi fejlődést a Doblo Bor & Bár falai között.

utak2.jpg


Egyik barátomtól kaptam egy fitneszbérletet és azt mondta hozzá: "Neked inkább gyomorgyűrűt vennék ajándékba, olyan nagyon dagadt vagy!" Igaza is volt, nem csak erősen túlsúlyos voltam, de ez folyamatosan romlott is, a mozgáshiányos és túlzott kalóriabeviteles életmód miatt. Ezt kezdtem megváltoztatni, kicsit tudatosabb étkezéssel és heti ötszöri vízi edzéssel, egy hónapon át. Ez sokat segített, legalábbis az egy hónappal ezelőtti formámat elérni, de az út alatti tudatos(abb) étkezés is meghozta gyümölcsét.

Reggel éhgyomorra Royal Jelly ampulla, galagonyakapszula, szelén, ginko bilboa, Q10, fokhagymakapszula meg még pár dolog, ami nem jut eszembe hirtelen. Szerintem ezek nagyban segítettek abban, hogy sikerült több mint 300 kilométert motorozni az esőben, egy tüsszentés nélkül.

reggeli.jpg

A tudatos étrendhez illesztettem napi egy húsos szendvicset - este már csak gyümölcs. Persze párnaponta megtörtem ezt így vagy úgy. Leginkább a helyi alkoholok hatására…

A GÉP

A motor egy 1999-es, zöld Yamaha XTZ 660 Ténéré. Magyarországi szalonból vette előző, nem túl gondos gazdája. Abból gondolom, hogy nem volt túl gondos, mert amikor egyszer jöttünk föl Mancival, a feleségemmel a rakpartról, az Erzsébet híd alatt, természetesen a piros előtt várakozó autósor balján előzve dugót, egyszer csak soha nem tapasztalt erejű blokkolás fogta meg a motort és 30-as tempónál: mintha valaki beletaposott volna nekem az első és a hátsó fékbe egyszerre, és ugyanakkor visszarúgta volna egyesbe. Nagyon durva volt, de megfogtam a Tehenet, nem estünk el.

mindenfele-utak.jpg

Kiderült, hogy amikor az előző tulaj láncot cserélt, úgy gondolta, rendben lesz, ha az első nagy fogaskereket nem kicseréli, hanem csak megfordítja. GYILKOS! Szerencsére a lerepülő lánc sem bennünk, sem a motorban nem okozott maradandó sérülést. Motorangyal mentett, Yamaha World rendbetett. Indulás előtt megkapta az esedékes, 40 ezres nagyszervizt (kicsit megkésve), és új gumikat - hátra teknőcpáncél-mintásat, előre egy kicsit offroadosabbat. Behúztunk neki még egy kuplungbovdent, hogyha elszakadna, amelyik most bent van, ne kelljen a Kaukázusban fűzögetni. A többi rákészülés csak spirituális volt a Tehén részéről.

AZ ÚT

Budapest-Jereván. Az útvonal érintette Boszniát, Koszovót, Albániát, Görög- és Törökországot, Grúziát, Hegyi-Karabahot és Örményországot. A táv több mint 6000 kilométer, 17 nap alatt. Az utak változtak, volt jó minőségű görög autópálya és volt durva kaukázusi, köves hegyi út, eső után, szakadékkal, agresszív kutyákkal.  Mentem reggel, este, és volt, hogy éjszakába nyúlóan. Mindenféle út, amiről egy túraendurós álmodik, az megvolt a 17 nap alatt. Majdnem...


A LÉNYEG

Van élet a rák után. Lehet nehéz, küzdelmes, rémisztő a betegséged vagy szeretted betegsége. Van remény a gyógyulásra, és van remény egy második életre!


SZPONZORÁCIÓ ÉS MÉDIA

Volt szó szponzorszerzésről, de nekem ez nem nagyon megy, és hát nulla teljesítménytúrás előélettel nehéz azt mondani, hogy kérek segítséget valamihez, amit nem tudom, hogy végig tudok-e csinálni. A Soroksári úti Yamaha World támogatott egy kicsit, nem számoltak munkadíjat, és az alkatrészből is kaptam engedményt. Respect! Ezenkívül a Caucasian Challenge szervezői nem kértek teljes nevezési díjat, és a Tehenet ingyen és bérmentve hazaszállították Jerevánból. Köszönet érte!

gep.jpg

Szóval a szponzorszerzést feladtam, de van egy, még nem verbalizált célom ezekkel a teljesítménytúrákkal, amikre készülök: szeretném támogatni és a szponzoraimnak is megadni a lehetőséget, hogy a Bátor Tábor nevű kezdeményezést támogathassák a jövőben.

Kérdésekkel, kérésekkel, szponzorációs ajánlatokkal keressetek a popovits(kukac)hotmail.com címen.

Köszönöm!

Dávid

A bejegyzés trackback címe:

https://rakandroll.blog.hu/api/trackback/id/tr414770320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.22. 11:14:34

Szia! Ha Albániába jönnél idén nyáron, ha gondolod keress meg privátban!
Üdv: Egy családostól Albániában élő magyar
süti beállítások módosítása