Rák and roll

Nyolc éve legyőztem a rákot. Most legyőzöm a Kaukázust, motorral.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Jani haverja: Szia! Ha Albániába jönnél idén nyáron, ha gondolod keress meg privátban! Üdv: Egy családostól Albániában élő magyar (2013.02.22. 11:14) Összefoglaló, köszönet, és a lényeg
  • helinesias: Mi elhisszük Dávid, akik végigolvasták a kalandos utadat ... Tényleg nagy kaland volt, köszönjük az élménybeszámolót... szerencsés hazatérést kiván Báron (2012.09.04. 10:11) Megcsináltam!
  • helinesias: Nagyon jó a bloggod Dávid, követem végig. Most hogy van egy kis balhé örményországgal, azért ne nagyon hangoztasd hogy magyar vagy. Remélem minden rendben van üdv Báron (2012.09.01. 11:27) Motorozás a felhők között
  • Fuzy: Tök jól írsz, Dávid! (2012.08.31. 03:44) Motorozás a felhők között
  • Gingi82: "hosszú göndör hajú úr az egyik libanonival fotózkodik, és örményül saját verseit mondja" - remélem videóztál (2012.08.28. 21:51) Örményország: még több részeg, még több kivilágítatlan Zsiguli
  • Utolsó 20

Barátkozás a koszovói motoros bandával

2012.08.13. 23:57 Popovits Dávid


Peja. Pec. Megint 7:30-kor kelek. Beveszem az ablakból a kiszellőztetett pólókat. Amelyiket kívül viseltem tegnap, az jó lesz ma még terepre, a másik megy a fehér zacsiba, a szennyesbe. Gyorsan összeszedem magam, elindulok. Kavarognak a dolgok, amiket látok, egyre inkább a Közel-Kelet rosszabbik felére emlékeztet a közeg. A megnyugtató rész, hogy nem bámulnak, és a régi Jugoszlávia itt is kikandikál időről időre.

1_3.jpg

 


Ahogy haladok át egy városon, aminek a neve Jehova, illetve Dzehova, megállok fotózni egy dzsámit, amitől nem messze piros, amstelos napernyők virítanak. Fura. Odajön egy nagy kopasz helyi, kábé akkora, mint én, és azt kérdezi: "You have a problem?" Mire én: "Nope, do you?". Amikor újra megkérdezi, szembefordulok vele, hogy lássa milyen széles vagyok, és teljes fekete vértben rémisztő.

Nem ijedt meg. Mindenféle átfut a fejemen, de nincs időm gondolatsorokat bogozgatni, mert valamit mond angolul. Feszültségemben nem értettem, csak amikor megismételte, hogy jó angolsággal meginvitál a bárjába, a Piano Barba, és mellesleg ő a Steel Wheels Kosova feje. Felajánlja, hogy maradjak egy napot, iszunk, eszünk, motorozunk. Rávágtam, hogy rendben. Kihagyom Albániát, oda úgyis visszajövök jövőre nyaralni, és majd utolérem magam Görögországban.

3_2.jpg

Pár perc múlva már forró szendvicset tolok, helyi sörrel, egy emeleti bárban, pár igen rosszarcú emberrel. Úgy megy a nap, hogy eszünk és iszunk, aztán meg átgurulunk egy másik helyre, ahol eszünk és iszunk, és egyre több chopperes kerül elő. A legdurvább pillanatban vagyunk vagy tízen, több mint 12 ezer köbcenti, koszos, piac mögötti utcákról fenyőerdőbe érünk, megkávézunk, fel a dombra, még kávé és sör és kilátás.

Nyolcból hárman jól beszélnek angolul, a többiek is pötyögnek. Vissza a Piano Barba. Előveszek egy liter törkölyt a Szelesháttól, persze itt műanyag palackban, de csak akkor lepődnek meg, amikor megkóstolják. Hamar elfogy. Magyarázzák, hogy ők muszlimok, de nem tartják kicsit sem, és inni viszont annyit isznak, mint az állat, hétvégén annál is többet. Egyébként meg menjünk le a hídhoz, megmutatják, hová szervezik a regionális Steel Wheels találkozót a hó végén. Ezer motort várnak Albániából, Macedóniából, Koszovóból...

5_2.jpg

A híd alatt elhagyatott területen, a holtág mellett bódé, benne ötven körüli mogorva arc. Enni hoz és inni. Barátaim hívnak, hogy menjünk úszni. Nem igazán kívánja a testem a hínáros, langyos vizet. De szerencsére nem a holtágba ugrálnak be, hanem hátul ott a feszített víztükörrel a medence, mellette jacuzzi.

Műanyag székek és asztalok, úgy negyven embernek, persze nincs senki rajtunk kívül. Magyarázzák, hogy ez a terület önkormányzati, direkt hagyják kicsit lepusztulni, hogy amikor majd megveszik, nem kérnek érte annyit, és aztán jöhet a felújítás. Dézsávú.

medence.jpg

Csobbanás után vissza a Piano Barba. Esteledik. Nyolckor lezárják a belváros főutcáját, kilencre a város apraja-nagyja sétál. Föl és alá. Európai arcok, elvétve egy kendő, csador nincs. Olyan a város, mint egy nagy piac, vásárolgatnak, esznek és isznak. Néha a müezzin imára hív, de nem olyan, mint Boszniában, itt nem nagyon mennek imádkozni.

Sokat beszélgettem velük, a fogtechnikus kicsit szomorú volt, mert a családja mellett (ki)tartott moldáviai barátnőjét a többiekkel együtt begyűjtötte a rendőrség, hogy kitoloncolják az országból. Szomorkodnak és isznak. Én már vízen vagyok egy ideje. Hosszú nap volt, elfáradtunk. Mindenki lassan hazamegy az asszonyhoz, gyerekekhez és szögre kerül a bőrmellény. Én vértet öltök, mert nincs kedvem itt éjszakázni, elköszönök, mondván, hogy még találkozunk. Komolyan gondolom.

 2_3.jpg

Indulok Macedónia felé. Teljes a sötét, táblák nincsenek. Elhagyok pár várost és elindulok a hegyeknek. Nem találtam (nem is kerestem nagyon) szállást, ahol biztonságban éreztem volna a motoron hagyott cuccokat, pakolni meg nincs kedvem. Nagyon hideg van, megállok egy benzinkútnál, tankolok a 350 forintos benzinből, farmerra és térdvédőre ráhúzom a mackóalsót, felülre kabátot húzok.

Fekete erdőn megyek át Koszovóban. Szerpentines úton haladok, örülök, hogy éjjel van, nem látom a szakadékot. Olyan az egész, mint egy zombifilm és egy második világháborús, lövöldözős játék keveréke. Átfut a fejemen, hogy itt el is tűnhetnék, de keményebb vagyok, mint az ugató kutya, mint a koszovói éjszaka. A kamionoknál nem vagyok keményebb.

4_2.jpg

Befutok a koszovói-macedón határhoz. Sunyi fejű határőr rám néz és a helyi biztosítást hiányolja, ötven eurót kér. Megalkuszunk tízben, azt mondja, hogy amikor kilépek az országból és kérik a biztosítást, mondjam, hogy a határátkelőnél felejtettem a zöld kártyámat. Nem csak a feje sunyi.

A bejegyzés trackback címe:

https://rakandroll.blog.hu/api/trackback/id/tr414716754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gingi82 2012.08.17. 11:50:00

majd ettek és ittak
süti beállítások módosítása